ZARZĄD DRÓG MIEJSKICH W POZNANIU ul.Wilczak 17, 61-623 Poznań, woj. wielkopolskie
kontakt: telefon 647-72-00, fax 820-17-09
email: zamowienia.publiczne@zdm.poznan.pl
www: http://www.zdm.poznan.pl/
Rodzaj zamawiającego - szczebel regionalny/lokalny
ogłasza:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie sygnalizacji świetlnej o sygnalizatory akustyczne na wybranych skrzyżowaniach w Poznaniu tj. Słowiańska – Piątkowska; Serbska - Naramowicka; Kurpińskiego – Wojciechowskiego
Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań, Wydział Zamówień Publicznych, osoba do kontaktów: Mariola Kubicka, tel. 61 64 77 584, faks 61 64 77 584
zamówienia.publiczne@zdm.poznan.pl
Adres pod którym można uzyskac specyfikację istotnych warunków zamówienia: www.zdm.poznan.pl
Adres, pod którym zamieszczona jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia www.zdm.poznan.pl
Oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złozyć w/u: Taki jak w nagłówku
Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie sygnalizacji świetlnej
o sygnalizatory akustyczne na wybranych skrzyżowaniach w Poznaniu tj. Słowiańska – Piątkowska; Serbska - Naramowicka; Kurpińskiego – Wojciechowskiego
Część I zamówienia:
Rozbudowa sygnalizacji świetlnej o sygnalizatory akustyczne na skrzyżowaniu Słowiańska – Piątkowska.
Część II zamówienia:
Rozbudowa sygnalizacji świetlnej o sygnalizatory akustyczne na skrzyżowaniu Serbska - Naramowicka.
Część III zamówienia:
Rozbudowa sygnalizacji świetlnej o sygnalizatory akustyczne na skrzyżowaniu Kurpińskiego – Wojciechowskiego.
Przedmiot zamówienia podzielono na trzy części:

Część I zamówienia:
Rozbudowa sygnalizacji świetlnej o sygnalizatory akustyczne na skrzyżowaniu Słowiańska – Piątkowska.
Część II zamówienia:
Rozbudowa sygnalizacji świetlnej o sygnalizatory akustyczne na skrzyżowaniu Serbska - Naramowicka.
Część III zamówienia:
Rozbudowa sygnalizacji świetlnej o sygnalizatory akustyczne na skrzyżowaniu Kurpińskiego – Wojciechowskiego.

Dla każdej z części zamówienia prowadzone będzie odrębne postępowanie przy wyborze oferty.

1. Roboty budowlane związane z przedmiotem zamówienia określone zostały za pomocą dokumentacji projektowej Zamawiającego składającej się z następujących opracowań:
a) Dokumentacji projektowej: „Skrzyżowanie Słowiańska – Piątkowska” projekt budowlano wykonawczy branży elektrycznej;
b) Dokumentacji projektowej: „Skrzyżowanie Serbska - Naramowicka” projekt budowlano wykonawczy branży elektrycznej;
c) Dokumentacji projektowej: „Kurpińskiego – Wojciechowskiego” projekt budowlano wykonawczy branży elektrycznej;
d) Przedmiaru robót–oferty, projektu branży elektrycznej;
e) Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, projekt branży elektrycznej.

Projekty stanowią Załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.
Przedmiary robót i przedmiary robót-oferta stanowią Załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowią Załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji.

2. wykonanie usług i innych czynności związanych z wykonywanymi robotami budowlanymi:
a) wykonanie, utrzymanie w czasie realizacji robót i demontaż po ich zakończeniu tymczasowego oznakowania placu budowy oraz tymczasowej organizacji ruchu, wykonanych w oparciu o opracowany przez Wykonawcę projekt zaopiniowany przez odpowiednie służby Zamawiającego i zatwierdzony przez Miejskiego Inżyniera Ruchu. Projekt tymczasowej organizacji ruchu musi przewidywać zminimalizowanie utrudnień związanych
z dojazdem i dojściem z drogi publicznej do nieruchomości, budynków i urządzeń z nimi związanych
oraz utrzymanie płynności ruchu pieszego na zajętych odcinkach - CPV 45233290-8,
b) urządzenie, utrzymanie i likwidacja placu budowy - CPV 45113000-2,
c) pełnienie obsługi geodezyjnej robót budowlanych - CPV 71250000-5,
d) wykonanie dokumentacji powykonawczej - CPV 71245000-7,
e) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej zrealizowanych robót budowlanych - CPV 71245000-7,
f) uporządkowanie i odtworzenie terenu naruszonego w trakcie prowadzonych robót,
g) wymiana zniszczonych lub uszkodzonych znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych, znajdujących się na placu budowy przekazanym przez Zamawiającego jak i na nieruchomościach osób trzecich, zajmowanych przez Wykonawcę na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia. Czynności,
do których zobowiązany jest Wykonawca określa Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 15 kwietnia 1999 r. w sprawie ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych
i magnetycznych (Dz.U. Nr 45, poz. 454 ze zm.) - CPV 71250000-5.
Zamówienia uzupełniające:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6, stanowiących nie więcej niż 20% wartości każdej z części przedmiotu zamówienia podstawowego, w zakresie czynności określonych <br/>w przedmiarze robót-oferta (załącznik nr 3 do SIWZ) i im podobnych na warunkach wynikających z umowy dla zamówienia podstawowego z zastrzeżeniem zmian terminów realizacji oraz cen jednostkowych <br/>po przeprowadzonych negocjacjach.<br/>
Miejsce wykonania robót, usług lub miejsce dostaw miasto Poznań
Kwalifikacja według wspólnego słownika zamówień: główny przedmiot: 45233294-6
1. przedmiot dodatkowy: 45233290-8
2. przedmiot dodatkowy: 45113000-2
3. przedmiot dodatkowy: 71250000-5
Dopuszcza się złożenie oferty częściowej TAK
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej NIE
Wielkośc lub zakres zamówienia: wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp
Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 22.12.2017 r.
Wymagane wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie:
Dla części 1 zamówienia - 2.000 zł.
Dla części 2 zamówienia - 2.000 zł.
Dla części 3 zamówienia - 2.000 zł.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 Ustawy oraz art. 24 ust. 5 pkt.1 i 8 Ustawy.

2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
a) dysponowania co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy i robót elektrycznych – osoba posiadająca uprawnienia budowlane, bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2016 poz. 290 ze zm.);
b) wykonania (dotyczy tylko projektów zakończonych) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie drogowej sygnalizacji świetlnej
o wartości netto co najmniej 50.000,00 PLN (robota budowlana wykonana na jednym obiekcie). Wartość umów zawieranych w walucie obcej, należy przeliczyć stosując średni kurs waluty obcej podany przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy.

Uwaga: Powyższe warunki są tożsame w przypadku ubiegania się o 1 lub więcej części zamówienia.

2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia spełnienie warunków, o których mowa w pkt. 9.1. SIWZ wykazują łącznie
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt. 9.1.2) SIWZ
w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
4. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w pkt. 9.3. niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
a) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia tj. przedkładając pisemne zobowiązanie podmiotu na zasobach którego polega (wypełniony
i podpisany załącznik nr 8 do SIWZ);
b) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–23 i art.24 ust.5 pkt.1 i 8 Ustawy;
c) w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. Złożone oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.4.a musi jednoznacznie wskazywać
na przyszły udział w realizacji zamówienia podmiotu udostępniającego zasoby w charakterze podwykonawcy (dotyczy posiadanego doświadczenia).

5. Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu
oraz brak podstaw wykluczenia.

5.1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 6 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa
w pkt. 10.1 SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia.
5.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału
w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt.10.1. SIWZ.
5.4. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art.24 ust.5 pkt.1 Ustawy;
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d) wykazu robót budowlanych, w zakresie określonym w pkt. 9.1.2 b) SIWZ, wykonanych nie wcześniej niż
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone (wypełniony i podpisany załącznik nr 9 do SIWZ).
e) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacją na temat ich uprawnień oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wypełniony i podpisany załącznik nr 10 do SIWZ).
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. a-c składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio , że :

- nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
Dokumenty dotyczace przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa
w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności
do tej samej grupy kapitałowej (wypełniony i podpisany załącznik nr 7 do SIWZ).
Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Tryb udzielenia zamówienia:
Kryteria oceny ofert:
1. cena 60%
2. okres rękojmi za wady 30%
3. ograniczenie utrudnień w ruchu kołowym 10%
Opis kryteriów oraz sposób ich oceny zawiera pkt 18 SIWZ
Numer referencyjny nadany przez zamawiającego: DZ.IS.341.100.2017
Warunki uzyskania specyfikacji oraz dodatkowych wyjaśnień: Dostępna do: 20.11.2017 r.
Termin składania ofert lub wniosków: 2017-11-20, godz 09:30
Termin związania ofertą: 30 dni
Data, godzina, miejsce otwarcia ofert: 20.11.2017 r. godz. 10.00 sala konferencyjna Zarządu Dróg Miejskich, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań
Dotyczy projektu finansowanego ze środków UE: NIE
Data zamieszczenia ogłoszenia w BZP/przekazania do UPUE 3.11.2017